Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

40 yıllık ustalar bile şaşırdı! Kontak anahtarı başınızı yakabilir

Kontak anahtarını yanlış kullanmak aracınızda ciddi hasarlara neden olabilir. 40 yıllık ustaların bile şaşırtan bilgi işinize yarayabilir.

Turkcell’den yapay zeka adımı!

Panelde değerlendirmelerini aktaran Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç yapay zeka ve büyük veri temelli teknolojilerin artık sadece birer araç değil, dijital çağın yeni paradigmaları olduğunu belirterek, yapay zekânın yalnızca algoritmalarla …

Turkcell ve Samsung, 5G iş birliğini büyütüyor

Turkcell ve Samsung, Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) duyurdukları Türkiye’de 5G uyumlu akıllı telefon kullanım oranını artırmak ve 5G teknolojisini daha geniş kitlelere ulaştırmak için yürüttükleri iş birliğini güçlendiriyor. Turkcell’e özel üretilecek 5G uyumlu 100 bin akıllı telefonu Turkcell dijital uygulamaları yüklü olarak müşterilere ulaştırmayı hedefleyen taraflar, Ar-Ge ve test çalışmalarında da birlikte hareket edecek.

Telefondan ekran görüntüsünü sakın çekmeyin! Banka hesaplarınız tehlikede olabilir

Akıllı telefonlara girip tehlike saçan yeni ortaya çıktı. Özellikle galeriye sızan bu virüs ekran görüntüsü alınan kişisel bilgileri anında çalıyor.

Merkür’ün yüzeyi kağıt gibi buruşuyor

Merkür’ün kabuğu çatlaklar ve yükselen uçurumlarla kaplı. Ancak son araştırmalar, bunun sadece eski zamanlardaki soğumadan kaynaklanmadığını gösteriyor.

Netflix’ten milyonlarca kullanıcıyı ilgilendiren adım!

Netflix‘ten sonra benzer içeriklerle farklı dijital platformların da hayatımıza dahil olması dijital platformlar arasındaki rekabeti kızıştırdı. Netflix kullanıcılarına yeni deneyimler sunmaya devam ediyor şirket geleneksel yayıncılıkla olan …