Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

İnsan saçından diş macunu üretildi

Florürlü ürünlere alternatif olarak geliştirilen ve insan saçından elde edilen keratin bazlı yeni bir diş macunu, çürüklerin erken evrelerini durdurma ve aşınmış mineyi yeniden yapılandırma potansiyeli taşıyor. Uzmanlar yöntemin uygulanabilirliğini araştırıyor.

Emektar astronotlar tepkili: “NASA’yı kurtarmak için çok geç olabilir”

Trump yönetimi NASA’da sert bütçe kesintileri uygulanmaya hazırlanırken, ajansın emektar isimlerinden tepkiler gecikmedi.

Popüler navigasyon uygulamasından android kullanıcılarını üzen haber

Navigasyon dünyasının önde gelen uygulamalarından Waze, köklü bir değişikliğe gidiyor. Yaklaşan güncellemelerle birlikte, eski Android işletim sistemine sahip cihazlar için yeni özelliklerin ve güvenlik güncellemelerinin sunulması durdurulacak …

Robotlar ile hayvanlar arasında ilk savaş: Büyük yenilgi oldu

Robotlar ile hayvanlar arasında çıkan savaşta robotlar yenilgiye uğradı. Bilim insanlarının gözlem amacıyla yerleştirdiği robot yengeç, gerçek yengeçler tarafndan parşalandı.

YouTube tepki çeken özelliğini kaldırıyor

YouTube, Android kullanıcılarının uzun süredir şikâyet ettiği “Otomatik Yakınlaştırma” özelliği için nihayet çözüm getiriyor. Videoların ekranı dolduracak şekilde kendiliğinden yakınlaşmasına neden olan bu özellik, artık manuel olarak kapatılabilecek.

Bu seri PlayStation’ı olanlar çok üzülecek: Tamamen veda ediyor

PlayStation 4’ü olanlara kötü haber geldi. Önümüzdeki yıl itibariyle tamamen sonlandırılıyor.