Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Netflix’ten milyonlarca kullanıcıyı ilgilendiren adım!

Netflix‘ten sonra benzer içeriklerle farklı dijital platformların da hayatımıza dahil olması dijital platformlar arasındaki rekabeti kızıştırdı. Netflix kullanıcılarına yeni deneyimler sunmaya devam ediyor şirket geleneksel yayıncılıkla olan …

Yasal işlem başladı: Yapay zekâ sadece giyinik hizmet verecek

Meta, yapay zekâ ile kıyafet manipülasyonu yapan uygulamalara karşı düğmeye bastı. Şirket, kullanıcıların izni olmadan fotoğraflarda yapılan ‘çıplaklık manipülasyonuna’ sebep olan uygulamaya karşı uluslararası çapta yasal süreç başlattı.

Microsoft, Xbox’ta yeni bir çağ başlatıyor

Microsoft, oyun dünyasını sarsacak yeni stratejisini duyurmaya hazırlanıyor. Xbox Games Showcase 2025 etkinliği öncesi yaşanan gelişmeler, konsol ve PC arasındaki sınırların hızla silineceğini gösteriyor. Son günlerde Xbox’a özel bazı oyunların, PC …

4.5 milyon dolarlık vurgun: 5.000 hesabı ele geçiren hacker tutuklandı

Siber saldırılar son yıllarda çok sık duyduğumuz haberler arasında yer alıyor. Zaman zaman dünyanın en büyük şirketlerinin bile bu saldırılardan nasibini aldığını görebiliyoruz. işte bu saldırılara bir yenisi daha eklendi. Uluslararası bir hosting firmasının milyonlarca dolarlık zarara yol açan bir siber saldırı yaşandığı ve bu saldırıya sebep olan hacker’ın yakalandığı duyuruldu.

Çinli yapay zeka geliştiricisi DeepSeek’in son modeli Google Gemini verileriyle mi eğitildi?

Uzmanlar ve geliştiriciler, modelin eğitim verilerinin bir kısmının Google’ın Gemini yapay zeka ailesinden geldiğine dair işaretler bulunduğunu öne sürüyor. DeepSeek daha önce de rakip modellerin verilerini kullanmakla suçlanmıştı. Geçtiğimiz hafta …

Genç mimar, yapay zeka ile geleceği şekillendiriyor

Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi mezunu İçim Atlı, tasarımlarına yapay zekayı entegre ederek projeler üretiyor. “Geleceği Yeniden Tasarlamak” adlı serisinde, atıl durumda olan mekanları yapay zeka destekli görüntü oluşturma araçları ile yeniden …